لاغر تصویر بازیگر سرگرمی شیلا خداداد

لاغر: تصویر بازیگر سرگرمی شیلا خداداد صفحه شخصی شیلا خداداد سرگرمی چه خبر از کجا ؟ در حاشیه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی هرکیلو گوشت گوزن،چند؟ ، گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها

    گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها به فروشگاه‌های کشور عزیزمان ایران می‌آید. تولیدکنندگان قیمت فروش هر کیلوگرم گوشت گوزن را چیزی بین ١٥٠ تا ٢٠٠‌هزار تومان برآورد می‌کنند.

    هرکیلو گوشت گوزن،چند؟ ، گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها

    گوشت گوزن جهت لاکچری ها/ هرکیلو گوشت گوزن،چند؟

    عبارات مهم : ایران

    گوشت گوزن جهت لاکچری ها به فروشگاه های کشور عزیزمان ایران می آید. تولیدکنندگان قیمت فروش هر کیلوگرم گوشت گوزن را چیزی بین ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار تومان برآورد می کنند.

    شهروند نوشت: می گویند در بعضی کشورهای اروپایی و چین، با نشانه جلوگیری از شکار، گوزن را به صورت صنعتی پرورش می دهند و حالا سوادکوهی ها و کرجی ها پرورش صنعتی گوزن را در کشور عزیزمان ایران کلید زده اند.

    هرکیلو گوشت گوزن،چند؟ ، گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها

    این موضوعی است که آرش حاج حسینی، مدیر گروه اصلاح تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی می گوید و توضیح می دهد كه پرورش گوزن زیاد از آن که جهت بازار داخلی نشانه گذاری شده است باشد، جهت صادرات کلید خورده هست؛ البته آنهایی که ید طولانی در پرورش دام دارند، به «شهروند» توضیح می دهند پرورش گوزن و اصولا تولید گوشت قرمز در کشور عزیزمان ایران چندان به صرفه نیست لیکن کشورهای اروپایی با برخورداری از مراتع وسیع و علوفه طبیعی گوشت مورد نیاز خود را تولید می کنند؛ ولی در کشور عزیزمان ایران به علت آن که دام به صورت دستی و با خوراک وارداتی تغذیه می شود، هزینه تمام شده است تولید گوشت گران تمام می شود.

    پرورش صنعتی گوزن کلید خورد

    حیدر دلاورپور، مدیر شرکت جهاد کشاورزی مازندران گفت كه به تازگی درخواستی مبنی بر ایجاد مزرعه پرورش گوزن در استان آمل به اداره ارایه شده است و این درخواست هم اکنون در شرکت محیط زیست در حال بررسی است.

    گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها به فروشگاه‌های کشور عزیزمان ایران می‌آید. تولیدکنندگان قیمت فروش هر کیلوگرم گوشت گوزن را چیزی بین ١٥٠ تا ٢٠٠‌هزار تومان برآورد می‌کنند.

    محمدرضا ملاصالحی، قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد مدعی است که پرورش گوزن در کشور عزیزمان ایران از مدت ها قبل شروع شده است که به گفته این مقام مسئول در استان هایی مانند فارس، یزد، گلستان، مازندران و البرز تعدادی از واحدهای پرورش را در الگوهای کوچک داریم که گوزن را در کنار سایر فعالیت های دامپروری خود نگهداری می کنند؛ البته اجرای این طرح مخالفان خود را دارد. سعید سلطانیسروستانی، کارشناس فعال در حوزه دامپروری که پرورش گوزن را در شرایط فعلی اقدامی فانتزی می داند، به «شهروند» گفت: در کشوری که مرتع وجود ندارد و با بحران آب دست و پنجه نرم می کند، پرورش گوزن مقرون به صرفه نیست.

    صرف نظر از ولی و اگرها در توجیه اقتصادی پرورش گوزن در زیست بوم خشک ایران، مسئولان وزارت جهاد از سنگ اندازی های سازمانمحیط زیست سر راه این صنعت نوپا گله می کنند.

    آرش حاج حسینی، مدیر گروه اصلاح تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی می گوید: بر اساس قانون واحدهای فعال در این حوزه باید گوزن های بومی را با هماهنگی محیط زیست نمونه گیری کنند و پرورش دهند. او ادامه داد: ولی در حال حاضر این شرکت همکاری های مورد نیاز را در تأمین دام مولد نداشته و فعالان اقتصادی که خواهان سرمایه گذاری در این حوزه هستند جهت دریافت مجوز واردات به ما مراجعه می کنند.

    هرکیلو گوشت گوزن،چند؟ ، گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها

    اما تیموری، مدیرکل دفتر صید و شکار شرکت محیط زیست این گفته را به نوعی تکذیب کرده و توضیح می دهد که چنانچه گوزنی در اختیار داشته باشیم، بعد از طی روال قانونی حتما آن را در اختیار پرورش دهندگان قرار می دهیم.

    به گفته او، چنانچه گونه های حیات وحش توانایی رهاسازی در محیط زیست را نداشته باشد، بعد از کسب پروانه انتفاع در اختیار گروه های تکثیر و پرورش قرار می گیرد.

    گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها به فروشگاه‌های کشور عزیزمان ایران می‌آید. تولیدکنندگان قیمت فروش هر کیلوگرم گوشت گوزن را چیزی بین ١٥٠ تا ٢٠٠‌هزار تومان برآورد می‌کنند.

    آن گونه که این مقام مسئول توضیح می دهد: پروانه انتفاع بعد از پرداخت ٥٠ درصد ضرر و زیان گونه های حیات وحش صادر می شود و هزینه اش جهت حیوانات متفاوت متفاوت هست. به عنوان مثال هزینه ضرر و زیان قوچ و میش ١٠ میلیون تومان است که واحدهای خواهان تکثیر و پرورش این گونه باید ٥٠ درصد آن یعنی ٥ میلیون تومان پرداخت کنند.

    مرتع نداریم، پرورش گوزن صرفه ندارد

    هرکیلو گوشت گوزن،چند؟ ، گوشت گوزن جهت لاکچری‌ها

    گوزن که حیوانی وحشی محسوب می شود در زیاد کشورها پرورش اش در مراتع انجام می شود؛ ولی از آن جا که که سطح مراتع کشور عزیزمان ایران در سال های گذشته کم کردن چشمگیری را تجربه کرده هست، پرورش این گونه باید در محیط های بسته انجام شود. همین مسأله باعث شده است که بعضی از فعالان و صاحب نظران در این حوزه پرورش گوزن را اقدامی فانتزی تلقی کنند.

    سلطانی ازجمله کارشناسان حوزه دامداری است که پرورش گوزن را در زیست بوم کشور عزیزمان ایران امری هزینه بر و تا حدودی ناممکن می داند. او با اشاره به کمبود منابع آبی و کم کردن قابل توجه مراتع در ایران، می گوید پرورش گوزن در دنیا عموما در سیستم های باز و مرتعی انجام می گیرد، ولی این امکان در زیست بوم کشور عزیزمان ایران ممکن نیست و باید پرورش اش در سیستم های بسته و به صورت غیرمرتعی انجام شود.

    حاج حسینی، مدیر گروه اصلاح تولیدات دامی هم به نوعی گفته های این فعال بازار را تأیید کرده و توضیح می دهد: ٧٠ درصد هزینه پرورش دام مربوط به خوراک آن هست. طبیعی است که در کشورهایی که خوراک دام ها از محل چرای در مراتع تأمین شد، هزینه تولید کم کردن چشمگیری پیدا کرده و توجیه اقتصادی آن اوج می رود.

    واردات گوزن از کانادا

    اما پرسشها تأمین دام مولد گوزن ها حالا بعضی از تولیدکنندگان خواهان فعالیت در این حوزه را به واردات واداشته هست. هر چند که معاون صید و شکار محیط زیست هر گونه عدم همکاری این شرکت را در تأمین دام مولد رد می کند، ولی مدیر گروه اصلاح تولیدات دامی وزارت بهداشت از مراجعه فعالانی به این معاونت می گوید که در شرکت محیط زیست به درهای بسته خورده اند.

    او می گوید: در هفته گذشته یکی از فعالان اقتصادی که خواهان ایجاد مزارع پرورش گوزن بود به دفتر ما مراجعه کرده و خواهان صدور جواز جهت واردات گوزن های مولد بود؛ آیا که شرکت محیط زیست همکاری های مورد نیاز را در این رابطه نداشته است.

    به گفته او، واحدهای فعال در این حوزه عموما گوزن های بومی را با هماهنگی محیط زیست نمونه گیری کرده و پرورش می دهند؛ مگر این که امکان تأمینش از داخل وجود نداشته باشد.

    البته این نخستين بار نیست که فعالان در این صنعت نو پا جهت ایجاد مراکز پرورش گوزن ناچار به واردات شده است اند. آن گونه که ملاصالحی، معاون امور دام وزارت جهاد چند روز پیش اعلام کرده یک واحد در البرز وجود دارد که تعدادی گوزن را از کشور کانادا با هماهنگی وزارت جهاد و شرکت محیط زیست وارد کرده و البته تعداد آن محدود است.

    آن گونه که این مقام مسئول اعلام کرده در سوادکوه نیز موردی را داریم که مجوز پرورش ۷۰ رأس گوزن را در سیستم بسته دریافت کرده که به تدریج فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

    هر کیلو گوشت گوزن ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار تومان

    اما اگر طالب خوردن گوشت گوزن هستید باید سر کیسه را شل کنید و جهت هر کیلوی آن حداقل ١٥٠ هزار تومان پول بپردازید. البته تهیه آن هم پرسشها خودش را دارد؛ آیا که به گفته مدیر سابق اتحادیه دامداران در واحدهای صنفی نمی توانید گوشت گوزن پیدا کنید.

    آنچه بعضا به صورت غیر قانونی آن هم نه در واحدهای صنفی عرضه می شود، گوشت گوزن هایی است که به صورت غیر قانونی از دشت ها و کوهپایه ها شکار شده است و به صورت محدود به قیمت های بالایی عرضه می شود؛ قیمت هایی که بعضا با ٣ الی ٤ برابر هر کیلو گوشت گوسفندی عرضه می شود؛ درواقع جهت خرید هر کیلو گوشت گوزن باید رقمی حدود ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار تومان پول پرداخت کنید.

    لاکچری بودن گوشت گوزن موجب شده است که مدیر گروه اصلاح تولیدات دامی خطاب به فعالان این حوزه بگوید: اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید، باید به فکر صادرات و بازارهای صادراتی آن باشيد؛ آیا که این دام در داخل بازاری ندارد و اگر هم داشته باشد، بازارش خیلی محدود است.

    البته ملاصالحی اعتقاد است که بازار مناسبی جهت عرضه این محصول در کشورهای همسایه کشور عزیزمان ایران وجود دارد. او همچنین آینده نگری می کند که اگر بتوانیم جهت محصولات گوزن به خاص شاخ و گوشت آن بازارهای نشانه صادراتی خوبی بیابیم، این کار می تواند زمینه ساز فعالیت اقتصادی خوبی باشد؛ هر چند در داخل نیز می تواند بازار مصرف خوبی جهت آن شکل بگیرد.

    او با بیان این که در اغلب نقاط کشور نیز امکان پرورش گوزن وجود دارد و می توان جهت آن برنامه ریزی کرد، افزود: احتمالا عمده تولیدات در این زمینه با نشانه صادرات محصولات شکل خواهد گرفت؛ چون بازار خوبی جهت فرآورده های آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس مخصوصا جهت گوشت گوزن وجود دارد، همچنین جهت شاخ آن کشوری مثل چین و کشورهای اروپایی متقاضی هستند.

    این مقام مسئول راجع به این که آیا هم اکنون به شرایطی رسیده ایم که بتوانیم صادرات انجام دهیم؟ گفت: در حال حاضر این شرایط هنوز شکل نگرفته و این موارد آینده نگری های آینده هست؛ لذا اگر سرمایه گذارانی در این حوزه وارد شوند، این امکان وجود دارد که جهت پرورش گوزن، چه با نشانه فروش محصولات آن در بازار داخل چه با نشانه صادرات برنامه ریزی شود.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | اقتصادی | وزارت بهداشت | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار