لاغر تصویر بازیگر سرگرمی شیلا خداداد

لاغر: تصویر بازیگر سرگرمی شیلا خداداد صفحه شخصی شیلا خداداد سرگرمی چه خبر از کجا ؟ در حاشیه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز بازار خودرو توافق بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی

    نشست خبری هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور عزیزمان ایران دیروز در شرایطی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت و همچنین خودروسازی برگزار شد که برآیند بی

    توافق بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی

    توافق بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی

    عبارات مهم : قطعات

    نشست خبری هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور عزیزمان ایران دیروز در شرایطی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت و همچنین خودروسازی برگزار شد که برآیند بیانات آنها نشان می دهد توافقی کلی بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی در یک بازه زمانی حداقل دو ساله، صورت گرفته است.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛هرچند خودروسازان و قطعه سازان داخلی پیش تر مقاومت هایی در برابر کنار گذاشتن محصولات قدیمی نشان می دادند، با این حال گویا در نهایت به این نتیجه رسیده اند که از بین بردن این خودروها و جایگزینی ارزش با مدل هایی به روزتر و با کیفیت تر، آینده زنجیره خودروسازی کشور را نیز تضمین خواهد کرد.البته توصیه ای که خودروسازان و قطعه سازان روی آن تاکید دارند، تعریف یک بازه زمانی منطقی (حدودا دو ساله) جهت کنار گذاشتن خودروهای قدیمی هست. در واقع آنها اگرچه موافق خروج خودروهای قدیمی مانند پژو ۴۰۵ و پراید هستند، ولی نسخه از بین بردن ناگهانی را نپسندیده و معتقدند این نسخه نمی تواند چندان شفابخش باشد.

    آن طور که خودروسازان و قطعه سازان و همچنین نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری دیروز عنوان کردند، بهتر است از بین بردن خودروهای قدیمی در یک بازه زمانی حداقل دو ساله و به تدریج صورت گیرد، تا هم فرصتی جهت معرفی محصول جایگزین باشد و هم کمترین زیان به مشتریان و البته صنایع ماشین و قطعه کشور برسد. اشاره قطعه سازان و خودروسازان در واقع به استانداردهای اضطراری است که از دی ماه امسال و تا دی ماه سال آینده به تدریج به استانداردهای قبلی اضافه خواهند شد. طبق اعلام شرکت ملی استاندارد، تعداد استانداردهای ماشین تا دی ماه سال آینده به ۸۵ مورد زیاد کردن می یابد و هر خودرویی نتواند آنها را پاس کند، مجوز ادامه تولید نخواهد داشت. حال خودروسازان و قطعه سازان می گویند، در این مدت باقیمانده تا دی ماه ۹۷، نمی توان محصولات جایگزین را جهت خودروهای قدیمی ارائه کرد و از همین رو بهتر است مدت وقت بیشتری جهت از بین بردن و جایگزینی آنها در نظر گرفته شود.

    توافق بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی

    در حال حاضر بخش اعظم تیراژ خودروسازی کشور را محصولاتی قدیمی و متعلق به دو سه دهه پیش تشکیل می دهند که نه مشتریان داخلی از سطح کیفی آنها ابراز رضایت می کنند و نه امکان چندانی جهت صادرات ارزش وجود دارد. با وجود این سطح کیفی نامناسب و نارضایتی مشتریان داخلی و نداشتن بازارهای صادراتی، خودروهای قدیمی به چند علت همچنان در خطوط تولید باقی مانده اند و تلاش ها جهت از بین بردن شان، به جایی نرسیده است.در این بین، یکی از مهم ترین دلایل حفظ خودروهای قدیمی، به داخلی سازی بالای آنها مربوط می شود؛ به نحوی که به نوعی حیات قطعه سازان کشور به قطعات این خودروها وابسته هست. شرایط به شکلی است که در حال حاضر منبع تغذیه مهم قطعه سازان، همین خودروهای قدیمی با داخلی سازی بالای ۹۰ درصد هستند و بنابراین همواره این نگرانی ازسوی فعالان صنعت قطعه و ماشین مبنی بر از بین رفتن بخش زیادی از قطعه سازان در صورت از بین بردن ناگهانی خودروهای قدیمی، وجود داشته و دارد. درواقع ازآنجاکه قطعه سازی کشور عزیزمان ایران صادرات چندان بالایی نداشته و به خودروسازی کشور و محصولاتش وابسته هست، این نگرانی وجود دارد که با کنار رفتن خودروهای قدیمی، فعالیت بسیاری از سازندگان قطعات متوقف شود.

    نکته دیگر در باب خروج خودروهای قدیمی، کم کردن سبد محصول خودروسازان هست. فعالان زنجیره خودروسازی کشور معتقدند، با توجه به سهم بالای محصولات قدیمی (به لحاظ تیراژ) در سبد محصول خودروسازان کشور، بدون تردید از بین بردن ناگهانی آنها به کم کردن تیراژ و در نتیجه افت فروش شرکت های خودروساز و به تبع آن، قطعه سازان منجر شود. این نگرانی از آن جهت است که خودروسازان نتوانسته اند جایگزینی مناسب جهت محصولات قدیمی خود بیابند، حال آنکه اگر در طول این سال ها فکری به حال جانشینی آنها می شد، الان دلواپس کنار رفتن امثال پراید و پژو ۴۰۵ نبودند.

    نشست خبری هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور عزیزمان ایران دیروز در شرایطی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت و همچنین خودروسازی برگزار شد که برآیند بی

    اما مساله دیگری که در باب کنار گذاشتن خودروهای قدیمی مطرح می شود، از بین بردن خودروهای به اصطلاح ارزان قیمت از بازار هست. خودروسازان و قطعه سازان می گویند اگر خودروهای قدیمی را به طور ناگهانی و بدون تعریف یک بازه زمانی منطقی کنار بگذاریم، آن وقت امکان یافتن جایگزین هایی مناسب را جهت آنها نخواهیم داشت و در نتیجه مشتریان متضرر خواهند شد. به عبارت بهتر، حرف خودروسازان و قطعه سازان این است که از بین بردن ناگهانی امثال پراید و پژو ۴۰۵، دست بسیاری از مشتریان را از بازار ماشین کوتاه خواهد کرد، لیکن جایگزین مناسبی (به لحاظ قیمت) جهت این خودروها تعریف نشده هست. البته قطعا خودروهایی با کیفیت تر و به روزتر را می توان جانشین محصولات قدیمی کرد، منتها مسئله اینجاست که قیمت خودروهای تازه بسیار بالاتر از پژو ۴۰۵ و پراید از آب در می آید؛ بنابراین بسیاری از مشتریان عملا امکان خرید آنها را نخواهند داشت و این به معنای از بین بردن بازار خودروهای به اصطلاح ارزان هست. هرچه هست، در حال حاضر به علت وجود اتفاقاتی همچون کم کردن تقاضا و نبود صادرات مجموعه قطعه سازی و خودروسازی کشور به این نتیجه رسیده است که از بین بردن محصولات قدیمی و تولید محصولات تازه به نوعی به نفع آنها هست. منتهاسر وقت و طی یک برنامه ریزی منطقی، نه ناگهانی و احساسی.

    مشکلات یکسان خودروسازی و قطعه سازی

    اما در نشست خبری دیروز، مرتضی مرتضوی مدیر انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه خودروسازی و قطعه سازی کشور پرسشها یکسان دارند، گفت: جهت تولید محصولات با کیفیت و به روز، نیاز به سرمایه گذاری تازه داریم، ولی متاسفانه سیستم بانکی در این مورد حمایت چندانی انجام نمی دهد. وی افزود: جهت سرمایه گذاری های جدید، اولا باید وظیفه خودروسازان با شورای مسابقه مشخص و قیمت گذاری آزاد شود، ثانیا دولت مصوباتی در جهت زیاد کردن اعتبار خودروسازان در سیستم بانکی تهیه کند.

    توافق بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی

    در ادامه ولی مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه خودرو، گفت: نه ما و نه خودروسازان هیچ کدام نگفته ایم مخالف از بین بردن خودروهای قدیمی هستیم، بلکه بحث مان این است که باید یک بازه زمانی منطقی جهت این ماجرا در نظر گرفته شود.

    وی در تصویر العمل به اینکه شرکت استاندارد می گوید برنامه زمانبندی ارتقای استاندارد خودروهای داخلی را با شرکت های خودروساز هماهنگ کرده، افزود: ما در جلسات یکسان با شرکت استاندارد عنوان کردیم که جهت ارتقای استانداردها و از بین بردن خودروهای قدیمی، به سه سال وقت نیاز داریم، ولی مسوولان شرکت بدون توافق نهایی با خودروسازان، اعلام کردند دی ماه ۹۷ آخرین وقت جهت اجرای استانداردهای ۸۵ گانه هست. بیگلو ادامه داد: کسی با خروج خودروهای قدیمی مخالف نیست، با این حال حرف ما و خودروسازان این است که کنار گذاشتن امثال پراید و پژو ۴۰۵ به طور ناگهانی و بدون معرفی جایگزین، به زیان همه به خصوص مشتریان تمام خواهد شد. وی همچنین با طرح این پرسش که هزینه استانداردسازی را چه کسی باید پرداخت کند؟ گفت: اختلاف نظر ما در مورد اجرای استانداردهای ۸۵ گانه مربوط به کمتر از ۱۰ قلم استاندارد است که سنسور تصادف نکردن با عابر پیاده، سیگنال عوض کردن لاین و دی لایت ماشین از آن جمله است.

    نشست خبری هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور عزیزمان ایران دیروز در شرایطی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت و همچنین خودروسازی برگزار شد که برآیند بی

    به گفته دبیر انجمن قطعه سازان، بهتر است از انتهای سال ۹۸ و به تدریج، خروج خودروهای قدیمی شروع شود تا کمترین آسیب به بازار و مشتریان برسد. بیانات بیگلو در شرایطی است که شرکت ملی استاندارد اعلام کرده قصدی جهت عوض کردن زمانبندی ارتقای خودروهای داخلی به استانداردهای ۸۵ گانه ندارد. با این حال ولی در ادامه نشست دیروز، مشاور خودرویی وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز از مشورت این وزارتخانه با شرکت استاندارد جهت مهلت دهی به خودروسازان در اجرای استانداردهای ۸۵گانه خبر داد. اصغر خسروشاهی گفت: مذاکره بین مدیران وزارت صنعت و شرکت استاندارد در مورد اجرای استانداردهای ۸۵گانه صنعت ماشین در حال انجام است و در این مورد باید برنامه ریزی جدیدی صورت گیرد.

    وی افزود: درخواست ما مهلت دهی به خودروسازان است تا بعد از گذشت یک وقت زمانی، استانداردهای تازه جهت خودروهای تولیدی اعمال شود. خسروشاهی با بیان اینکه باید جهت توقف تولید خودروهای قدیمی برنامه ریزی شود، گفت: نمی توانیم تولید خودرویی که با قیمت پایین به مشتریان عرضه می شود را متوقف کنیم و مردم را از داشتن ماشین محروم کنیم.وی همچنین از پیگیری عنوان عوض کردن تعرفه گمرکی واردات قطعات ماشین به کشور خبر داد و گفت: طبق پیشنهادی که در وزارت صنعت مطرح هست، تعرفه گمرکی واردات قطعات جهت خودروهایی که میزان داخلی سازی آنها کمتر از ۲۰ درصد هست، از رقم ۴۰ به ۵۵ درصد زیاد کردن خواهد یافت؛ همچنین جهت خودروهایی با میزان داخلی سازی ۲۰ تا ۳۰ درصد، تعرفه گمرکی از ۳۲ درصد به ۴۰ درصد زیاد کردن می یابد.به گفته مشاور خودرویی وزیر صنعت، تعرفه گمرکی واردات قطعات جهت خودروهای با داخلی سازی ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز همان ۲۶ درصد سابق و جهت داخلی سازی ۴۰ تا ۵۰ درصدی همان ۲۰ درصد سابق پیشنهاد شده است هست؛ همچنین تعرفه گمرکی جهت خودروهای با داخلی سازی بالای ۵۰ درصد نیز معادل ۱۵ درصد پیشنهاد شده است است.

    توافق بر سر از بین بردن خودروهای قدیمی

    خسروشاهی در ادامه با تاکید بر لزوم خروج شورای مسابقه از عنوان قیمت گذاری خودروها، گفت: در حال حاضر دولت هیچ یارانه ای به صنعت ماشین پرداخت نمی کند و حمایتی از این صنعت نمی شود، در نتیجه ورود شورای مسابقه به قیمت گذاری ماشین لزومی ندارد. وی در تصویر العمل به این عنوان که ورود شورای مسابقه به قیمت گذاری ماشین به علت انحصار در بازار هست، گفت: در حال حاضر انحصاری در بازار نداریم و شرکت ها با یکدیگر مسابقه دارند.در نشست دیروز همچنین فرهاد به نیا، سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز محدود بودن سقف اعتبارات پرداختی به قطعه سازان را از جمله پرسشها این صنعت بیان کرد و گفت: این عنوان را از طریق انجمن پیگیری می کنیم ولی تاکنون نتوانسته ایم از شورای پول و اعتبار به نتیجه ای برسیم.

    وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از زیاد کردن قیمت مواد اولیه تولید قطعات ازسوی دولت، گفت: در این صورت، قیمت ماشین نیز زیاد کردن نخواهد یافت و این در حالی است که زیاد کردن قیمت ماشین می تواند باعث نارضایتی و زیان تولیدکنندگان شود.به نیا تاکید کرد: اگر وزارت صنعت و شورای مسابقه نمی توانند راهکاری جهت مدیریت قیمت مواد اولیه داشته باشند؛ بنابراین اجازه دهند که قیمت ماشین نیز آزاد شود. وی همچنین با اشاره به طلب ۸ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از کشور عزیزمان ایران ماشین و سایپا گفت: در حال حاضر کشور عزیزمان ایران ماشین طلب قطعه سازان را حداکثر ۴ ماهه پرداخت می کند ولی این مدت جهت سایپا زیاد از ۴ ماه است.

    انتقاد از تکنولوژی قدیمی قطعه سازان

    اظهارات به نیا در شرایطی بود که حسین نجاری، مدیرعامل ساپکو با هشدار به قطعه سازان، از آنها خواست به سمت تکنولوژی های تازه رفته و خود را در یک برنامه ۵ ساله، به روز کنند. وی با انتقاد از تکنولوژی قدیمی شرکت های قطعه ساز ایرانی، گفت: با توجه به روند تغییرات تکنولوژی، قطعه سازان نیز باید در فرآیندهای تولید خود تغییرات اساسی ایجاد کنند. در حال حاضر تکنولوژی تولید ماشین در دنیا به سمت محصولات برقی در حال پیشرفت است و با این وجود، قطعه سازان ما تا ۵ سال آینده دچار مشکلاتی خواهند شد.

    نجاری با تاکید بر اینکه قطعه سازان باید توجه بیشتری به طراحی، مهندسی و تحقیقات داشته باشند، گفت: دریافت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان مهم است ولی نه به اندازه عنوان بقای صنعت قطعه .نجاری ادامه داد: تجهیزات ۲۰ سال پیش قطعه سازان جوابگوی نیاز فعلی صنعت خودروسازی نیست. مدیرعامل ساپکو همچنین در مورد قراردادهای منعقد شده است با قطعه سازان جهت تولید قطعات محصولات تازه پژو نیز گفت: جهت تولید قطعات پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ معادل ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با ۷۰ قطعه ساز منعقد شده است هست. وی با بیان اینکه طراحی، تحقیق و توسعه و مهندسی نیازمند سرمایه گذاری کلانی نیست، گفت: قطعه سازان در حوزه طراحی، مهندسی و تحقیقات ضعف دارند که باید در این بخش سرمایه گذاری شود. به گفته وی، قبلا حدود ۹۰درصد قطعات ماشین به وسیله کشور عزیزمان ایران ماشین تولید می شد، در حالی که هم اکنون ۸۰ درصد قطعات از سوی تامین کنندگان تولید می شود و بعضی سازندگان، کشاورز بودند که وارد قطعه سازی شدند.

    واژه های کلیدی: قطعات | ماشین | محصولات | خودروسازان | خودروهای داخلی | بازار خودرو


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار